Capitolul 3
Valul de informații ce dezinformează
Trăim într-o lume plină de paradoxuri, în capitolul
2 vorbeam despre tehnologie și robotizarea populației, iar în capitolul de față
vreau sa abordez problema valului de informații ce dezinformează!
Bănuiesc că mulți se întreabă cum un val de informații
poate să dezinformeze?! Este simplu, trăim în secolul vitezei, unde
tehnologiile avansate ne permit accesul la informații în orice moment și din
orice loc, practic dacă am avea un gadget și o conexiune la internet ar trebui
sa fim niște oameni informați. Corect, orice lucru nou citi sau învățat
contribuie la dezvoltarea noastră personală, dar ce se întâmplă când marea
parte a informațiilor citite sunt eronate? Acesta este momentul când un om
informat se transformă fără voia lui într-o furnică dezinformată!
După cum spuneam și în capitolele anterioare elita
(gândacii care conduc lumea din umbră), dețin și mass media, cel mai simplu
canal de îndobitocire a populației și de manipulare!
Ei au făcut un calcul simplu și au observat că peste
jumătate la sută din populație are acces la cablu T.V și internet și au folosit
aceste canale ca arme de răspândire a celei mai periculoase epidemii din acest
secol: incultura!
Oamenii se transformă în furnici atunci când nu
reușesc să folosească filtrul! Filtrarea informațiilor pare un lucru simplu,
mulți spun că ei știu ce este corect și ce nu, din ceea ce citesc zilnic pe
internet sau văd la T.V, dar cu siguranță se înșeală!
A devenit extrem de dificil pentru noi să mai
discernem ce este corect și ce nu, deoarece internetul este un infinit de
informații, oricine poate scrie orice și oricând, nimeni nu știe cine se află
în spatele acelor informații, unele informații sunt corecte altele nu...În
această situație ce facem?
Mai mult mediul online are și alte fețe ascunse,
printre care și etica profesională! Companiile care activează în mediul
online, unde concurenţa este acerbă, postează pe propiile site-uri sau pe paginile unor blog-uri, uneori informaţii cu
caracter general, confuz şi eronat despre competitori cu scopul de a crea
confuzie şi dezinformare. Sintagme precum ,,ţeapă”, ,, neîncredere’’ sau
,,înşelaciune’’ sunt des utilizate cu scopul de a denigra, în mod voit,
imaginea unei companii.
Dezinformarea ca formă de manipulare devine o cale
de succes în România deoarece se observă o afinitate crescută în rândul
populaţiei atât pentru informaţiile lipsite de temei – zvonul cât şi pentru
discuţiile aprinse dintre interlocutori. Orientarea persoanelor spre
egocentrism şi negativism este utilizată de anumiţi indivizi în scopurile
proprii, manipulând opinii şi păreri.
Atunci când indivzii ajung să considere prostia o
plăcere, elita se poate considera norocoasă deoarece scopul lor malefic a avut
succes! Este cel mai grav lucru să trăiești în mediocritate și să îți placă
acest lucru.
„Din păcate, nevrednicia şi obtuzitatea lumii
contemporane nu sînt simple impresii. Semnele unui climat favorabil dezvoltării
mediocrităţii apar la tot pasul în societăţile postindustriale şi în cele
"mimetic" postindustriale (în genul României). Nu este vorba despre o
conjuraţie de tip comunist, în care incapabilii şi neisprăviţii îi dau la o
parte pe oamenii de ispravă. Ne aflăm în faţa unui fenomen mult mai complex.
Mediocritatea postmodernă se dezvoltă pe fondul mondializării economiei de
piaţă şi al prăbuşirii sistemului de valori tradiţionale. Încet dar sigur,
devine condiţia fundamentală a "omului recent", o "valoare"
pe care o cultivă în mod consecvent. A fi mediocru este o calitate necesară
integrării individului în Sistem.” – Sclavii
fericiți de Ovidiu Hurduzeu
Am ajuns la concluzia că unii oameni nu vor să își
depășească condiția, deoarece este mai simplu să fie în rândul lumii! Exisă
totuși acea categorie de oameni care merge împotriva valului, este greu, valul
e puternic și te izbește de multe ori de nisipul plin de scoici și pietre, dar
într-un final satisfacția că poți pluti deasupra celorlalți este enormă.
Source: disinformation |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu